Stříbro v Dubaji

Zatímco po prosincovém Pražském rallysprintu většina jezdců mířila domů s myšlenkami na vánoční rodinnou pohodu, Petra Kačírka čekala cesta do Dubaje. Společně s Marcelem Kusínem a týmem K+K Duck Racing měli na zdejším autodromu před sebou dvouhodinový závod, který byl součástí populární NGK Racing Series.

„Seriál je vlastně okruhovým šampionátem Spojených arabských emirátů, který pravidelně startuje v říjnu a vrcholí v březnu. Z našeho pohledu je to ideální zimní příprava a na špičkových závodních tratích, autodromu v Dubaji a na okruhu Yas Marina v Abu Dhabi, který hostí šampionát formule 1. Na programu je i tentokrát sedm podniků. V nejsilnější třídě je to většinou souboj vozů značek Ferrari, Porsche, McLaren, Lamborghini a letos chceme do souboje o medailové příčky v absolutní klasifikaci zasáhnout i my. Po Podzimní ceně Brna jsme proto do Dubaje převezli Audi R8 LMS Ultra a za volantem se budeme střídat opět s Marcelem Kusínem. Nasazujeme ale i druhý vůz BMW 130i v nejslabší třídě, se kterým pojedou dvouhodinovku Lumír Firla a Dan Skalický“, prozradil před odletem do Dubaje Petr Kačírek.

Na písečné klouzačce

V prosinci nejsou v Dubaji taková vedra, a tak se závodilo za mnohem příjemnějších teplot, které se pohybovaly kolem 28-30 st. C. Přesto počasí jezdcům hodně zkomplikovalo život. Těsně před závodem se zvedl silný vítr a trať se pokryla jemným pískem a asfalt dost klouzal.

V kvalifikaci Audi R8 s Marcelem Kusínem a Petrem Kačírkem zajelo druhý čas ve třídě (2:04,2) a na stejném místě skončilo i BMW 130 s Lumírem Firlou a Danem Skalickým.

S Audi rozjížděl dvouhodinový závod Marcel Kusín a začal výborně. Během tří kol se ze třetí pozice probojoval na první a sváděl napínavý souboj s nejrychlejším z vozů Radical. „Bohužel ve 4. kole došlo ke kolizi, když soupeř začal Marcela předjíždět v zatáčce, kde neměl prostor, ale on to přesto zkusil. Přitom trefil Audi na zadní kolo a vůz roztočil. Minutu trvalo, než se podařilo Marcelovi restartovat všechny systémy a vrátit se do závodu. Přesto mi po hodině jízdy předával auto při povinné zastávce na druhé pozici“, komentoval první hodinu Petr Kačírek.

Nešťastné tankování

Při střídání jezdců se měnily i pneumatiky a doplňovalo se palivo. Jenže v Dubaji při vytrvalostním závodě se tankuje u normálních stojanů, ke kterým se musí zajet až na konec boxů. A tady posádku přibrzdily nečekané problémy.

„S autem jsem dojel ke stojanu, kde už byli připraveni naši mechanici, zastavil jsem a zhasl motor, aby se mohlo začít tankovat. V té chvíli k nám došla obsluha a řekla, že stojan je uzavřen a musíme zajet k dalšímu. Jenže to byl problém. Startovat znovu a popojíždět s vozem u pumpy by znamenalo přehřátí motoru. Nezbylo než, aby mechanici vůz ke stojanu dotlačili. Než jsem vyrazil na trať, ztratil jsem tady tři minuty. S povinnou zastávkou to bylo šest a bylo jasné, že pokud vedoucí Ferrari neudělá chybu, nebo nebude mít technickou závadu, ztrátu dvou kol už nemůžeme dohnat. Soustředil jsem se proto na bezpečnou jízdu a dojel druhý ve třídě. V absolutní klasifikaci jsme skončili čtvrtí“, poznamenal Petr Kačírek.

Text: Karel Malina

Foto: Duck Racing-Petr Frýba

Autor: Karel Malina

Sdílet tento příspěvek na