Jubilejní sezona a premiéra s Ferrari 430 GT2

 

Petr Kačírek měl v posledních letech z naší jezdecké špičky asi nejpestřejší závodní program. V barvách svého Duck racing teamu dokázal úspěšně skloubit starty v domácím okruhovém šampionátu s vybranými soutěžemi mistrovství republiky a k tomu se ještě vydat dvakrát do Mexika na slavnou La Carreru Panamericanu. O to víc mě zajímalo, s čím přijde letos, kdy si připomene jedno jubileum. Poprvé závodil před pětadvaceti lety.

IMG_1314

Petře, přes zimu jsi tentokrát moc neodpočíval, protože jsi absolvoval
několik závodů v šampionátu Spojených arabských emirátů. Splnilo to tvé očekávání?

Ano, bylo to skvělé, poprvé za svoji závodní kariéru na okruzích jsem během zimy seděl každý měsíc v závodním autě. Ono se to nezdá, ale je vyzkoušené, že na začátku sezony je jezdec o pár desetinek pomalejší než na konci, kdy už má odjeto třeba patnáct závodů za sebou. Takže doufám, že budu letos na úvod o něco rychlejší než soupeři, co trávili zimu na horách.

V Emirátech sis poprvé vyzkoušel i slavný okruh v Abu Dhabí, kde se jezdí šampionát vozů F1. Jaké to bylo?

Moc jsem se tam těšil. Je to další okruh do mého portfolia, na kterém jsem mohl závodit, navíc absolutní světová špička. Zde opravdu penězi nešetřili. O návratnosti respektive rentabilitě investice se sice dá s úspěchem pochybovat, ale o tom jsou vlastně skoro celé Emiráty s jejich megalomanskými projekty. Co se týče okruhu, nedá se srovnat šířkou dráhy třeba s Brnem, takže pro formuli 1 je podle mě dost úzký, ale když se jezdí v Monte Carlu, tak proč ne tady. Zázemí je ovšem luxusní, každý box má svoji koupelnu, televizi a dům za boxy pro ubytování. Na našich závodech samozřejmě nebylo tolik diváků jako na F1, ale dovedu si představit tu skvělou atmosféru, když jsou tribuny plné, večer vše svítí a jede tam na dvacet formulí. Přes zimu jsem si ale neužíval jen Emiráty. V Itálii jsem si na motokárách vyzkoušel pro mne zcela novou roli manažera. Za volantem jsem totiž neseděl já, ale můj devítiletý syn Petr. Chci mu dát v motoristickém sportu šanci, kterou já jsem neměl a pokud ho to bude bavit, tak mu samozřejmě pomůžu. Takže Petr seděl od rána do večera v motokáře na různých italských tratích, moje žena Zuzka chystala občerstvení, mechanik Fanda udržoval motokáru v chodu a já měřil časy. Docela jsem si to užíval.

Tak pojďme k domácímu okruhovému šampionátu, který startuje koncem dubna na okruhu Hungaroring. V zimě jsi už naznačil určité změny, které chystáš. Opravdu přesedneš do nového auta?

Letošní okruhy opravdu budou odlišné, alespoň co se týče mé osoby. Dan Skalický dál bude hájit barvy našeho týmu ve třídě do 3500cm3 a věřím, že rozšíří sbírku svých titulů. Já jsem po patnácti letech opustil BMW a domluvili jsme se s Marcelem Kusínem na společných vytrvalostních závodech v jeho Ferrari GT2 v rámci FIA Zóny Střední Evropy. Vloni jsem měl možnost se svézt jak s BMW Z4 GT3, tak právě ve Ferrari. Rozhodlo asi to, že máme spolu s Marcelem odjeto snad 70 společných vytrvalostních závodů v jednom autě, takže jsme velmi dobře sehraní a také to, že závodit ve Ferrari bylo mým snem už v dětství. A sny je třeba si postupně plnit, i když se na některé čeká půlku života. Ferrari specifikace GT2 je samozřejmě o řád jinde než moje BMW a jako nováček bych do toho nikdy nesedl. To auto se musí řídit a fakt je rychlé, moc toho neodpustí. Ale snad jsem se za poslední čtvrtstoletí v závodním autě něco naučil, takže to zvládnu a užiju si to.

Duck racing má své ambice i v rallye a také tam jsi už loni na konci loňské sezony hovořil o změnách.  Takže, čím se chystáš fanoušky překvapit?

Rallyová sezona bude také zajímavá. S Vojtou Štajfem jsme usoudili, že je čas dát šanci mladým, takže do mého Subaru Impreza usedne Václav Kopáček s Bárou Rendlovou. Pokusíme se mu poskytnout kvalitní zázemí a přípravu pro účast ve velkém českém mistráku a věříme, že se popere o titul v produkčních vozech. Se starší Imprezou pak Lumír Firla se Zdeňkem Jůrkou pojedou rallysprint a věřím Lumírovi, že při jeho rychlosti a zkušenostech má šanci na slušný výsledek.

A tvé ambice?

Já jsem se rozhodl, že pro letošek opustím české soutěže a chtěl bych zkusit šampionát FIA Midlle East Rally. Tyto podniky mají své zvláštnosti, jedou se po písečných a kamenitých cestách na rozhraní pouště a civilizace a bude to nová zkušenost s autem nastaveným na šotolinu. Na podzim se jede Dubai Rally International, takže k tomuto cíli směřuji. Každý měsíc mám připravené Subaru v Emirátech pro dvoudenní test, takže snad neudělám jako první Čech v této soutěži ostudu.

Na závěr ještě prozraď, zda se vydáte s Vojtou Štajfem znovu do Mexika na La Carreru Panamericanu, nebo přemýšlíte o novém projektu?

Bylo by fajn se vydat znovu do Mexika a jednou se tam určitě ještě vrátíme, ale letos asi ne. Vojta má nový projekt s Fábií R5 v českém mistrovství, což ho naprosto pohlcuje. Já se soustředím na šotolinu na Středním východě, do toho starost o naše týmové jezdce Kopáčka s Firlou, pak snaha uspět s Ferrari na okruzích, no a další čas, finance a energie už tam prostě není… Mexiko ale zůstává v mém srdci a udělám vše pro to, abych se tam jednou vrátil, nejlépe s autem na umístění v absolutním pořadí.

Děkuji za rozhovor.

 

Text: Karel Malina

Foto: Duck racing team

Autor: Karel Malina

Sdílet tento příspěvek na